Problemy z kamerą ThinkPad – samodzielna naprawa usterek
Wskazówki dotyczące działania kamery
- Włączanie kamery za pośrednictwem Lenovo Vantage
- Otwórz Lenovo Vantage, kliknij Szybkie ustawienia i sprawdź, czy opcja aparat jest włączona.
- Jeśli nie jest, kliknij Włącz.
- Drenaż energii
- Wyłącz urządzenie.
- Usuń wszystkie urządzenia peryferyjne, takie jak pendrive, słuchawki czy ładowarka.
- Przytrzymaj przycisk Power przez 30 sekund.
- Po odczekaniu 30 sekund włącz urządzenie.
- Zaktualizuj sterowniki
- Wejdź na stronę support.lenovo.com i wpisz numer seryjny lub model urządzenia, a następnie kliknij Szukaj, aby odnaleźć sprzęt.
- Kliknij opcję Sterowniki i oprogramowanie, a później zainstaluj odpowiedni sterownik i ponownie uruchom urządzenie.
- Menadżer urządzeń
- Naciśnij kombinację klawiszy Windows + R i wprowadź polecenie devmgmt.msc. Kliknij OK. Uruchomi się menadżer urządzeń.
- Przejdź do podgrupy Kamery, wybierz kamerę i kliknij ją prawym przyciskiem myszy.
- Sprawdź, czy dostępna jest opcja Włącz urządzenie. Jeśli ta opcja jest dostępna, wybierz ją, by aktywować kamerę.
Ważne: Niektóre programy, np. oprogramowanie antywirusowe może wyłączać kamerę ze względów bezpieczeństwa.
- Jeśli powyższe działania nie przynoszą efektów, naciśnij klawisze Windows + R i wprowadź polecenie devmgmt.msc.
- Przejdź do podgrupy Kamery, wybierz kamerę i kliknij ją prawym przyciskiem myszy.
- Wybierz Odinstaluj, a następnie uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy kamera działa.