Porównaj 0
Koszyk0Koszyk

Problem z wewnętrznym modemem 4G

Wewnętrzny modem, czasami może być niewidoczny dla komputera, nie łączyć się z żadną siecią lub nie można go włączyć w Ustawieniach bezprzewodowych (Fn+F5 lub F8).

 

Może to wynikać z tego, że modem zawiesił się fizycznie na porcie płyty głównej. Dlatego trzeba go zresetować na poziomie biosu i sprawdzić czy takie działanie przyniosło pożądane efekty. Kolejnym krokiem, który może pomóc w prawidłowym funkcjonowaniu modemu to reinstalacja sterownika oraz aktualizacja oprogramowania Access Connection. Przed wykonywaniem tej czynności, należy pamiętać, aby odinstalować bieżący sterownik i zrestartować komputer.

 

 

Restart modemu na poziomie biosu

Aby zresetować modem w biosie, należy wykonać nastepujące kroki:

 

1. Aby przejść do BIOSU naszego komputera, klikamy F1, zaraz po uruchomieniu komputera gdy na ekranie pojawi się logo ThinkPad

 

 

 

 

2. Przechodzimy w zakładkę Security i wchodzimy w I/O Port Access aby odłączyć i z powrotem włączyć nasz wewnętrzny Modem

 

 

3. Przełączamy port Wireless WAN z Enabled na Disabled w celu zresetowania naszego modemu

 

 

 

4. Następnie robimy tą samą czynność w odwrotnym kierunku, przełączamy z Disabled na Enabled aby włączyć nasz modem z powrotem

 

 

5. Zapisujemy nasze ustawienia oraz wychodzimy z biosu klawiszem F10 i zaznaczamy YES 

 

 

Reinstalacja sterownika modemu

Wykonujemy następujące czynności:

 

1. Odinstalowujemy aktualny sterownik zainstalowany na komputerze, Panel Sterowania>Dodaj lub usuń programy

2. Wchodzimy na witrynę https://support.lenovo.com/pl/pl/ i szukamy modelu naszego komputera lub wpisujemy typ maszyny

3. Zaznaczamy zakładkę Pobieranie, wybieramy z listy Skład, Sieć:WWAN/3G

4. Szukamy odpowiedniego sterownika do zainstalowanego modemu (np. Sierra Wireless EM7345 Software) i ściągamy kompatybilną wersje z naszym systemem operacyjnym

5. Instalujemy sterownik i restartujemy komputer

 

 

 

Aktualizacja wersji Access Connection

Access Connection to oprogramowanie dające mozliwość tworzenia profili ustawień sieciowych. Porównujemy obecną wersję oprogramowania zainstalowaną na komputerze z aktualnie dostepną na stronie Lenovo Support.

 

1. Wchodzimy na witrynę https://support.lenovo.com/pl/pl/ i szukamy modelu naszego komputera lub wpisujemy typ maszyny

2. Zaznaczamy zakładkę Pobieranie i z listy Skład wybieramy ThinkVantage Technology

3. Szukamy oprogramowania ThinkVantage Access Connection i ściągamy kompatybilną wersję z naszym systemem operacyjnym

4. Instalujemy program i restartujemy komputer

 

 

Problem z wykryciem karty SIM

Gdy umieścimy kartę SIM w naszym komputerze w przeznaczonym do tego slocie i pojawi nam się komunikat: "Sim Card not present", "Sim Card not detected" lub m.in. taki komunikat:

 

Oznacza to, że modem nie obsługuje tego typu karty od danego operatora. Wtedy należy umieścić inną kartę SIM w celu upewnienia się, czy to napewno wina karty. Po zbadaniu przyczyny powinniśmy zgłosić problem u dostawcy usług internetowych, aby karta została wymieniona na prawidłową. 

Karty SIM posiadają różne układy chipów, np:

 

Karta SIM może działać poprawnie w telefonie ale nie zawsze jest kompatybilna z wewnętrznym modemem w komputerze.